Black Friday en Cyber Monday liggen gelukkig achter ons. Inderdaad ‘gelukkig’ want als je mij al langer volgt, weet je dat ik er geen fan van ben. Waarom zou je op één van net die twee dagen iets nodig hebben dat je op de donderdag vooraf niet nodig had? Bovendien blijken de prijsverlagingen maar al te vaak marketingtrucjes te zijn. Mensen die écht iets nodig hadden én de prijs de voorbije weken nauwlettend in de gaten hielden, kunnen dus wel een voordeel gedaan hebben. Indien niet, dan ben je d’eraan voor de moeite.

Tóch is er één “voordeel” aan deze dagen; ze werden voorafgegaan door ontzettend veel reclame. Op TV, de radio, via reclamefolders, maar ook en voorál via e-mails. En dát kan je nu in je voordeel gebruiken!

Dit is het ideale moment om jouw mailbox(en) uit te kuisen. We gaan alle reclamemails van Black Friday en Cyber Monday inzetten om terug door de bomen van je online correspondentie het bos te zien. In de mails die jouw inbox overspoelden, vind je meestal (als in: volgens de privacy-wetgeving is dit verplicht) onderaan een link om je uit te schrijven. Als je dat doet, mogen deze bedrijven of personen vanaf dan geen ‘verkoopsmails’ meer aan jou sturen. Soms moet je er helaas wel een vergrootglas bij halen om de link in kleine letters te vinden…

Stel dat je dit vanaf nu systematisch doet bij elke nieuwsbrief waarvan je merkt dat je ‘em toch niet leest, dan ga je ineens weer meer overzicht krijgen in de informatie die er voor jou wél toe doet. Ontvang je bepaalde nieuwsbrieven wel graag, lees die dan meteen en klik daarna ook maar op die ‘delete’-knop.

We worden zo al genoeg overspoeld door informatie (denk aan de krant, radio, TV, boeken, podcasts, webinars,…) dat de info uit een nieuwsbrief gauw ‘oud nieuws’ is. De ‘aanbiedingen’ die soms in nieuwsbrieven zitten, zijn ook al lang verlopen tegen dat jij de nieuwsbrief leest, niet? Ontvang je mijn occasionele nieuwsbrief, dan mag je die uiteraard nadien óók weggooien.

Regelmatig je mailbox opkuisen, levert je meer overzicht op. Wil je nog andere manieren ontdekken om dit zélf te doen, koop dan mijn (e-)boek “Opruimen maakt gelukkig! Handige stappenplannen van A tot Z.” hier . Is je mailbox compleet ondergesneeuwd en zie je er geen beginnen aan, contacteer me dan op het nummer 0479 47 90 45 of via het contactformulier en ik kom je ter hulp.